Pozycjonowanie i optymalizacja

Firmowa czy prywatna, strona internetowa to w dzisiejszych czasach skarb umożliwiający dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz uzyskanie realnych korzyści, choćby w formie dochodu.

Istotną sprawą w rozwoju strony internetowej jest jej treść, unikalna i trafiająca do wybranej grupy docelowej, oraz zaistnienie dróg prowadzących do strony, czyli linków z innych stron www oraz wysoka ocena strony przez roboty wyszukiwarek. W Polsce głównie jest to wyszukiwarka Google.

Pozycjonowanie strony jest procesem długoterminowym, przynoszącym korzyści po wielu miesiącach pracy. Jednak zdanie się na samoistne rozprzestrzenianie się w Internecie wiedzy o stronie nie przyniesie efektu odpowiadającemu nakładom poświęconym na zaistnienie strony.

Proces pozycjonowania strony internetowej zaczyna się już na etapie jej tworzenia. Odpowiedni dobór słów kluczowych i nagłówków, przyciągających uwagę czytelników, a zarazem podwyższających pozycję w wyszukiwarkach. Zaopatrzenie strony w grafikę, dobraną tematycznie, opatrzoną w tytuły, teksty alternatywne i opisy. Wewnętrzne powiązanie, czyli linkowanie kolejnych podstron serwisu ze sobą. Wszystkie te elementy sprawiają, że strona internetowa staje się interesująca i łatwa w nawigacji, dzięki czemu oceniana jest jako cenna.

Zdobywanie linków przychodzących z innych stron internetowych jest już trudniejszym zadaniem, gdyż nie jest całkowicie zależne od nas samych. Jeszcze jakiś czas temu wystarczyło posiadać jak największą liczbę linków. Ich jakość nie była tak ważna, jak w tej chwili. Dziś link, linkowi nie jest równy. Umieszczane do niedawna w panelach bocznych lub stopkach strony linki pod nazwą 'Polecane serwisy', przestały się niemal liczyć. Wagi nabrały linki znajdujące się w głównej treści strony, linki z anchor tekstem, czyli kryjące się pod wybranym słowem lub ich zlepkiem. Stanowią one podstawę pozycjonowania pod wybraną frazę kluczową, czyli słowa, po których użytkownik ma trafić na pozycjonowaną stronę. Dzięki takim linkom prowadzone prace zachowują długotrwały efekt na pozycjonowanie strony internetowej.

Tego typu linki można zdobywać na kilka sposobów. Niektóre katalogi stron oferują możliwość dodania linków z anchor tekstem po dodaniu dość długiego i oryginalnego wpisu (np. powyżej 600 lub 1500 znaków). Katalogi typu Presell Page przyjmują artykuły zawierające linki w treści. Wiele for internetowych umożliwia dodanie linków we wpisach lub podpisie. Dobrym zwyczajem jest również komentowanie wpisów na różnych blogach, umieszczając w co niektórych komentarzach linki do pozycjonowanych stron. Jeśli w przypadku for internetowych i blogów nie przesadzi się z ilością linków względem treści wpisów, administrator na pewno zgodzi się zostawić tego typu linki.
Jeśli pozycjoner dysponuje odpowiednio dużym budżetem, może również wykupić płatne wpisy dotyczące strefy działania firmy lub osoby opisywanej na pozycjonowanej stronie internetowej. W takim przypadku można zadbać o wykupienie wpisów lub artykułów na stronach internetowych o wysokich wartościach nadanych przez wyszukiwarki lub użytkowników. Ten sam sposób działania dotyczy również standardowych katalogów stron, z których należy wybierać te o najwyższych wskaźnikach jakości i odwiedzin, co często wiąże się z opłatami za 'moderację' wpisów w kwocie od kilku do kilkunastu złotych za sztukę.

Pozycjonowanie stron z wykorzystaniem linków z anchor tekstem ma dziś bardzo silny wpływ na pozycję strony, utrzymujący się długotrwale i dający możliwość korzystania z ich oddziaływania przez długi okres czasu. Trud napisania lub wykupienia odpowiednich tekstów będzie stanowił świetną alternatywę dla reklamy prowadzonej standardowymi dziś metodami, a może przynieść porównywalne lub nawet wyższe efekty.

Tagi: , ,

Jedna odpowiedź do wpisu “Pozycjonowanie stron internetowych –
linki z anchor tekstem”

  1. Tadeusz napisał(a):

    Ciekawy artykuł jak i strona.
    Nie dawno trafiłem na nią, ponieważ interesuje mnie obecnie tematyka Optymalizacji i katalogowania strony.
    Mam kilka pytań do tego tematu. Czy używasz może Seolight, a może masz inny program, który jest dobry do katalogowania (jakiś automat)? Co byś poleciła na początek? Jak Ty to robisz?

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.