Odgórnie, wyświetlanie reklam w programie AdSense dopasowane jest do zainteresowań użytkownika. Jest to tzw. targetowanie behawioralne. W założeniach jest to bardzo dobre ustawienie. W końcu jeśli czytelnik trafił już na stronę, zapewne znajduje się ona w kręgu jego zainteresowań.

Co jednak z witrynami opisującymi konkretny, techniczny lub bardzo specyficzny temat? Czytelnik normalnie zainteresowany jest grami i serwisami społecznościowymi, jednak ostatnio postanowił wybrać nowy sprzęt AGD. Trafił na stronę opisującą tego typu sprzęt. Jakie reklamy powinny mu się wyświetlać? Gry, czy sprzęt AGD?

Tak na prawdę, dla poszczególnych stron może być różnie i wydawcy powinni sami określić odpowiedni preferencje. Użytkownik stale poszukujący gier może jednak nawet na stronie z AGD pozostać wiernym swoim zamiłowaniom. Jeśli jednak ważniejszy jest obecny temat, warto wyłączyć dopasowanie reklam do zainteresowań.

Przed wyłączeniem opcji dopasowania do zainteresowań można sprawdzić wskaźniki.
Raporty skuteczności => Typy kierowania
Głównie są to kierowania kontekstowe i oparte na zainteresowaniach.

Współczynnik CTR mówi nam jak często wyświetlana reklama była klikana. Oczywiście im więcej, tym dla nas lepiej.
CPC to koszt kliknięcia, czyli ile średnio reklamodawca nam zapłaci za każde kliknięcie (szacunkowe zarobki / liczba kliknięć).
Wskaźnik RPM opisany jest przez działanie (Szacunkowe zarobki / liczba żądań reklamy)*1000, to przychód z tysiąca wyświetleń reklamy. Ważne, aby był jak najwyższy.

Jeśli ostatnie dwa wskaźniki są wyższe dla dopasowania kontekstowego, można rozważyć wyłączenie reklam dopasowanych do zainteresowań, gdyż nie są wystarczająco skuteczne.

Wyłączanie dopasowania reklam do zainteresowań

Wchodzimy w zakładkę
Zaakceptuj lub zablokuj reklamy => Opcje blokowania => Ustawienia zaawansowane
Wyłączamy Preferencje dotyczące reklam opartych na zainteresowaniach

Rozwiązanie to ma swoje dwa dość widoczne minusy: dotyczy całego konta AdSense, zmniejsza liczbę reklam konkurujących ze sobą o miejsce w witrynie (mniejsze zarobki).

Rezygnacja z wyświetlania reklam opartych na kategoriach zainteresowań i kategoriach demograficznych nadal umożliwia wyświetlanie reklam w oparciu o interakcje użytkownika z reklamodawcą, takie jak odwiedziny witryn reklamodawcy.

Tagi: , , ,

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.